Bine ati venit pe forumul meu. Sper sa va fie de un real folos! Lectura placuta!

Cele patru competențe primare in meditatie.

LaurManea
Mesaje: 31
Membru din: 17 Aug 2017, 17:32

Cele patru competențe primare in meditatie.

Mesaj: # 21Mesaj LaurManea
31 Aug 2017, 03:35

Cele patru competențe primare care activează toate formele de meditație sunt:

Prezentul — Abilitatea de a fi aici și acum;Conștientizarea — Capacitatea de a fi conștient de ceea ce este;Focalizarea — Ceea ce vă îndrumă și vă direcționează conștiința;Concentrarea — Acea capacitate de a rămâne fixat pe un punct și astfel să genereze un continuum al conștiinței unificate (cel puțin într-o oarecare măsură).

A deveni prezent

Abilitatea de a folosi meditația ca și instrument pentru a crea modificări este guvernată de calitatea practicii; iar calitatea este guvernată de abilitatea de a fi prezent. A fi prezent este structura care sprijină metodelele medii și subtile ale meditației. Când meditați timp de o oră, puteți fi prezent doar cinci minute – poate mai mult, poate mai puțin. Deși tot ceea ce vă prezentați în meditație și pentru cât timp, guvernează rezultatul potențial al efortului vostru.

Prin definiție, maeștrii autentici (un drept care a devenit extrem de explozibil și exploatat în întregime în Occident) sunt capabili să fie prezenți continuu și, prin urmare, pot afecta foarte puternic subiectul atenției lor. Începătorii (care toți suntem în diferite grade, dacă nu sau până când vom deveni maeștri) se vor deplasa în și din conștiință, creând o experiență intermitentă, experienta  peek-a-boo (jocul cucu-bau). Dacă comparăm această prelungire a prezenței cu scădere accelerației unui avion pe pistă, aeronava nu și-ar lua niciodată zborul, deoarece turația motorului nu ar produce suficientă forță sau viteză.

În practica meditației, fiecare etapă a dezvoltării voastre necesită niveluri mai subtile de la prezență la energie. Începeți să deveniți prezenți în corpul vostru, dar în scurt timp veți intra în sfera emoțională și mentală din interiorul vostru, iar trezirea rămășitelor emoționale și mentale încrucișate în corpul vostru pot crea o plimbare de tipul roller-coaster în minte, provocând disociere – opusul de a fi prezent. Nu există nicio îndoială că poate fi dificil să rămâneți prezenți când mintea întâmpină realitățile emoționale și / sau mentale ale trecutului vostru (de exemplu, amintiri, traume sau analize) sau viitorul (speranțe, temeri sau planificare).

Atunci când acestea sunt încărcate energetic sau emoțional, energiile stocate în organism sunt contactate, de multe ori mintea se leagănă ca un pendul dintre trecut și viitor. Deci, aveți nevoie de o ancoră, un punct focal pe care să vă concentrați mintea și să rămâneți în momentul prezent: corpul fizic. Păstrarea minții ferm înrădăcinate în corpul fizic permite eliberarea energiilor emoționale-mentale care au devenit prinse în carne – fără a fi nevoie să călătorim cu ele. Acesta este motivul pentru care apa în tradiția Taoista oferă atât de multă încredere pentru a conștientiza corpul.

Extinderea gradului de conștientizare

Conștientizarea se naște din prezență. Odată ce capacitatea voastră de a rămâne prezenți este dezvoltată într-un grad rezonabil, puteți deveni mai conștienți în mod constant. Conștientizarea a ceea ce se întâmplă în orice moment poate părea ca o funcție fundamentală a minții, dar mulți oameni devin progresiv mai detașați de corpul lor, de emoțiile și de starea ființei – până la punctul unei epidemii. Aproape totul în culturile vestice moderne creează disocierea de corp și de alte niveluri ale ființei noastre – de la droguri (farmaceutice, legale sau narcotice), la tehnologia informației, la divertisment, la alimente (dacă poți numi o mare parte din mâncarea disponibilă) la căile impersonale în care interacționăm zilnic cu oamenii pe care îi întâlnim zilnic.

Conștientizarea a ceea ce este pune bazele schimbării și creează impulsul necesar pentru a intra în realitatea problemelor cu care vă confruntați, pentru a le rezolva. Doar încercați să fiți conștienți în timp ce vă îndepărtați. Dacă nu sunteți conștienți de o anumită stare, nu puteți schimba acea stare. De aceea, acceptarea este o etapă importantă în toate programele de vindecare. De exemplu, până când cineva nu recunoaște că este alcoolic, adică devine conștient de repetarea modelului comportamental – nu poate începe programul de vindecare.

Când iți concentrezi mintea pe orice parte a corpului, energia și sângele sunt atrase de acel loc. Energia urmărește intenția minții și sângele urmează energie. Cu o creștere a energiei și a fluxului sanguin, punctul focal este inundat de energie și substanțe nutritive care susțin viața, care, împreună, accentuează senzațiile din acea zonă localizată. Cu această conștiință sporită, putem să ne simțim mai ușor în mai multe senzații mult mai subtile din acest spațiu – ceea ce este nu doar la suprafață dar și în profunzime.

Simțiți în corpul vostru nu numai că se schimbă senzațiile din corpul vostru, ci vă și permite să mergeți mai adânc în ființa voastră, în special în zonele emoționale și mentale. De acolo, puteți începe procesul de recunoaștere a stărilor emoționale și mentale. Această conștientizare este cea care vă permite să eliberați în cele din urmă tot ceea ce este negativ sau în minus evoluției vieții voastre. Desigur, acest proces poate fi ușor sau greu de realizat dar evident, nu imposibil.

În stadiile de început, simpla recunoaștere a ceea ce este negativ sau în detrimentul dezvoltării voastre și care are voința de a renunța la ea – oricare ar fi ea – poate fi suficient pentru a va trimite pe calea care se aliniază cu dorințele și aspirațiile voastre profunde.

Direcționarea focalizării

Focalizarea vă ghidează prezența și conștientizarea asupra unui anumit subiect ales de voi. Pe măsură ce mintea devine din ce în ce mai prezentă și conștientă prin practica obișnuită și în curs de desfășurare, capacitatea voastră de concentrare se va îmbunătăți. Inițial, dezvoltați o focalizare puternică, ca o raza laser groasa, unde grade progresive ale minții voastre sunt adunate într-un singur flux și pot fi apoi aplicate pentru a elimina blocajele din corpul vostru. Ați putea să vă gândiți la razele soarelui rafinate într-o rază subțire de către o lupă. Soarele în sine nu este suficient de puternic pentru a aprinde silueta uscată, dar prin lupă puteți amplifica intensitatea căldurii până la punctul în care o face. Când mintea plutește sau se descompune, veți pierde orice ocazie de a crea o schimbare, dimpotrivă, când mintea voastră este prezentă, conștientă și concentrată, abia atunci puteți reuși. De-a lungul timpului și cu practica, focalizarea se poate transforma dintr-un tip de laser dur, la un tip moale, relaxat.

Pentru a face trecerea la un focus mai moale, trebuie să vă dezvoltați abilitatea de a atrage din ce în ce mai mult din mintea voastră, într-un flux de conștiință și să deveniți confortabil în această stare concentrată. Pe măsură ce vă obișnuiți cu experiența, puteți să o mențineți mai ușor și să vă opriți mintea de la segmentare. Inițial, tot efortul vostru este necesar pentru a va aduna mintea și concentrarea, dar cu o persistență relaxată, veți găsi în curând posibilitatea de a vă menține mintea strânsă și concentrată cu puțin efort, iar în cele din urmă, fără nici un efort.

Crearea unui flux de concentrare

Concentrarea este mijlocul prin care focalizarea voastră poate rămâne într-un punct și poate fi continuă. Gradul în care vă puteți concentra determină rezultatele pe care le veți obține din practica meditației sau din orice acțiune în viață. Concentrarea prin forță a voinței poate fi realizată numai în explozii scurte, deoarece creează tulpina care provoacă în mod inevitabil stresul sub care se rupe concentrarea. Prin urmare, cu cât este mai ușoară abordarea voastră, cu atât mai bune rezultatele. Cu toate acestea, dacă focalizarea nu este suficient de dezvoltată, atunci vă veți mișca și veți ieși. Deci, pentru a genera un flux de concentrare continuă (una dintre primele definiții ale meditației), trebuie să vă dezvoltați focalizarea:

Concentrarea provine din conștientizare;Conștientizarea provine din prezență.

Învățarea ciclică

În procesul de învățare a artei Tao are loc o evoluție mai degrabă ciclică decât o evoluție liniară și, așa cum știe orice meditativ, dezvoltarea abilităților în practici mai sofisticate este determinată de evoluția creșterii. Nu puteți dezvolta pe deplin și complet un aspect al meditației, în corp, minte sau energie, fără ca toate celelalte abilități să fie dezvoltate în tandem.

Începeți cu practici legate de prezență și instruiți-vă într-un grad ridicat – nu până la punctul perfecțiunii (ceea ce nu este posibil oricum), dar până când puteți identifica în mod clar un anumit nivel de progres.Apoi, continuați în cicluri, până la practicile de conștientizare, alături de dezvoltarea concentrării și, în final, de  dezvoltare a capacității voastre de concentrare.Când revizuiți practicile legate de prezență, de capacitatea voastră de a fi conștienți, de focalizare și de concentrare ele deja vor fi crescute și vă pot amplifica și aprofunda capacitatea de a fi tot mai prezenți.

Este imposibilă separarea completă a celor patru abilități primare, deoarece sunt legate în mod intrinsec. Deci, angajându-vă sau acordând atenție uneia, veți activa automat toate celelalte într-un anumit grad.

În metoda de meditație a lui Lao Tzu, practicianul lucrează în cercuri din când în când, scufundându-se  încet în profunzimea minții și fiind prezent cu fiecare revoluție. Cu toate acestea, adâncimea pe care o atingeți nu este guvernată de practicile în sine, ci mai degrabă de răbdarea și rezistența voastră formate în timp.

Scrie răspuns